Categories
Природа

Шумско купање за боље здравље

Понекад, довољан је само удах свежег ваздуха. Пракса јапанског шумског купања, шинрин-јоку, научно је потврђен начин да смањите утицај стреса и регулишете свој имуни систем. Терапеутско дејство шуме се у Јапану званично промовише од 1982., али је значај природе за људско здравље прихваћен и промовисан већ вековима.

Шума, јапанско шумско купање.
Хвала: Photo by Sebastian Unrau on Unsplash

Потпуно уронити у шуму

Практиковање шинрин-јоку технике која подразумева да потпуно уроните, са свих пет својих чула, у своје окружење потиче из древне шинто и будистичке праксе. Али, пре него што кренете да пакујете своју cool опрему за трејл и кампомање једна важна напомена: идеја је да се потпуно опустите и препустите природном окружењу, без лудовања наоколо. Ово су речи једног овлашћеног водича за шумско купање: “Само без напора!”.

Па, шта каже наука?Јапанска влада је уложила преко 4 милиона долара од 2004. године у истраживања и оснивање центара за шумско купање. Пре уласка у ове центре, ренџери ће вам узети податке о здрављу, посебно о крвном притиску на који шума има посебно јак терапеутски ефекат.

Студија из 2009. године, рађена на токијском медицинском факултету, показала је, да после шумског купања,  значајано расте број белих крвних зрнаца од оне врсте која је повезана са нашим имунитетом. Постоји и студија која је показала благотворан ефекат после само 30 минута излагања шумском окружењу.

Природа на рецепт

Ако се у задње време осећате напето, права доза природе може да вас смири и обогати вам душу. Психолошки ефекат поподневне шетње кроз парк укључује значајно ублажавање симптома стреса и депресије, смањење напетости и повећање “животне енергије”.

Време је да се пронађе зелена оаза у близини, угасе сви екрани, изваде слушалице и зарони у природу.

Curiosity.com
Wikipedia